Amsterdam | Gepubliceerd op: 17 december 2015
Pitch
D/DOCK realiseert een gezonde werkomgeving in ’s werelds meest duurzame kantoorgebouw http://pr.co/p/002ixh
Amsterdam , 16 november 2015 - OVG Real Estate heeft zijn intrek genomen op de bovenste verdieping van het kantoorgebouw The Edge op de Amsterdamse Zuidas. Het gebouw, dat door de Building Research Establishment (BRE) is uitgeroepen tot ’s werelds meest duurzame kantoorgebouw en de hoogste ‘Outstanding’ BREEAM classificatie ooit ontving van 98.36 procent, is door OVG Real Estate ontwikkeld in nauwe samenwerking met hoofdhuurder Deloitte. D/DOCK is verantwoordelijk voor het interieurontwerp van het nieuwe kantoor van de ontwikkelaar en investeerder.
Details

Samenwerken, flexibiliteit en eigenzinnigheid zijn de dragers van het interieurontwerp van de nieuwe werkomgeving van OVG. ‘’Met succes is er een geheel vernieuwend concept neergezet in ons kantoor in Amsterdam. Gezondheid, beweging en een balans tussen inspanning en ontspanning staan hierin centraal.
D/DOCK is met hun Healing Offices concept voor ons de juiste partner gebleken en heeft ons gedachtengoed weten te vertalen in een vooruitstrevend interieurontwerp. Door verschillende werkplek-typologieën toe te passen hebben we een adaptief kantoor gecreëerd, geschikt voor alle mogelijke manieren van werken’’, aldus Jan Hein Tiedema, Algemeen Directeur OVG Nederland.

Het resultaat is een werkomgeving op zijn kop waarbij afstand wordt gedaan van de traditionele kantoorvloer. Zo krijgen bezoekers van OVG direct een kijkje in de keuken bij binnenkomst. De traditionele receptie heeft plaatsgemaakt voor een informeel kookeiland waar de hostess de klanten ontvangt. Met een beetje geluk pik je net de voedzame lunch mee die dagelijks aan de stamtafel wordt genuttigd. Van een kille wachtruimte is in dit kantoor geen sprake. De klant kan in de aangrenzende woonkamer neerploffen bij de knisperende haard of plaatsnemen aan de leestafel onder de handgemaakte kroonluchter van fietskettingen, uitkijkend over het Amsterdamse.

Het kantoor is een lifestyle omgeving geworden, ontworpen aan de hand van activiteit gerelateerde gebieden, waar de identiteit en levensstijl van de OVG-ers als basis dient. De werkplekken zijn gesitueerd aan de achterkant van de kern waar men ongestoord kan werken. De voorkant van de kern, waar communicatie en interactie centraal staan, is het publieke gebied waar ook het theater, geschikt voor workshops en presentaties, en de overlegruimte, uitgerust met een speciale scrumwand, onderdeel van zijn. In dit gebied bevindt zich tevens de ‘re-energize room’: een bezinningsruimte waar werknemers zich kunnen opladen tijdens een drukke werkdag, en die tevens dienst doet als informele vergaderruimte.

Een echte blikvanger van het kantoor is de Energy Station: een gekoelde trolley die een diversiteit van gezonde tussendoortjes en verfrissingen biedt gedurende de dag. D/DOCK ontwikkelde de Energy Station met de missie om werknemers gezonder te laten eten en introduceerde het product voor de eerste keer in de werkomgeving van OVG. “Wij vinden het belangrijk om goed voor onze werknemers te zorgen en een gezonde levensstijl te ondersteunen. De Energy Station maakt dit op eenvoudige wijze mogelijk”, legt Jan Hein Tiedema uit.

Bijzonder aan het interieurontwerp is het hergebruik van bestaand materiaal en meubilair. D/DOCK werkte hiervoor samen met Furnify: een ontwerpcollectief wat afgewaardeerd meubilair dankbaar voorziet van een nieuw ontwerp, waarna het weer opnieuw in de markt gezet kan worden. Zo zijn oude stoeltjes uit het Rotterdamse voetbalstadion De Kuip hergebruikt en hebben bureaustoelen, designer fauteuils en een knalblauw kabinet, een tweede leven gekregen.

Volgens Coen van Dijck, Managing Director en Partner van D/DOCK, is de werkomgeving van OVG een Healing Office bij uitstek. “Het interieurontwerp verrast, biedt diversiteit en er is ruimte voor ontspanning. Dit komt niet alleen de sociale interactie en creativiteit binnen het kantoor ten goede, het draagt ook bij aan een toename van productiviteit”, legt hij uit. “Bovendien ondersteunen de faciliteiten duurzaam gedrag: gezonde voeding wordt toegankelijk gepresenteerd en beweging wordt onbewust gestimuleerd. Samen met de geavanceerde technologieën geïntegreerd in het gebouw, is dit met recht een gezond werklandschap”, aldus Van Dijck.

OVER OVG

OVG Real Estate is een onafhankelijk vastgoedbedrijf, in 1997 opgericht door Coen van Oostrom (CEO). Sinds 2007 is OVG marktleider in de kantorenmarkt in Nederland en een snel groeiende speler in Europa. Het bedrijf is altijd koploper geweest in duurzaamheid en onderscheidt zich daarnaast door haar ondernemerschap, solide financiële positie, integriteit en sterke relatie met haar eindgebruikers. OVG is actief betrokken in internationale netwerken zoals het World Economic Forum, Clinton Global Initiative en Corenet.

Meer informatie over dit project of andere projecten van D/Dock vindt u op onze website: www.ddock.com