Amsterdam | Gepubliceerd op: 21 juli 2016
Pitch
D/DOCK realiseert luxe herontwikkeling openbare ruimte WTC Schiphol Airport http://pr.co/p/002ube
Amsterdam, 21 juli 2016 - De openbare ruimte van het World Trade Center (WTC) Schiphol Airport heeft een upgrade ondergaan. Dit WTC is een toplocatie voor ieder bedrijf: centraal gelegen, van alle gemakken voorzien en direct verbonden met de terminal. In samenwerking met Schiphol Real Estate (SRE) en CBRE Global Investors is D/DOCK verantwoordelijk voor het interieurontwerp van de stijlvolle Fortune Bar, de nieuwe Hospitality Desk, de herinrichting van hotspots en de upgrade van de toiletgroepen en bewegwijzering. Samen met Studio Rublek is er gewerkt aan een nieuw verlichtingsplan.
Details

Eenheid, eigentijds, hip, huiselijk én meer groen zijn dragers van het nieuwe interieurontwerp van de herontwikkeling die is uitgevoerd op de derde verdieping van WTC Schiphol Airport; op verzoek van en in samenspraak met de huurders.

Blikvanger in de entree van het WTC is een greenwall van mos met de kenmerkende Schipholtoren. Boven aan de roltrap is de vernieuwde Hospitality Desk te vinden en aan de rechterzijde krijgen bezoekers meteen een kijkje in de keuken van de Fortune Bar, waar dagelijks verse koffie, home made salades, sandwiches en soepen maar ook healthy snacks bereid worden. ’s Avonds verandert deze ruimte in een hippe (cocktail) bar waar men met klanten of collega’s in een gezellige omgeving kan borrelen.

Inspiratie voor het ‘Fortune’ concept is het najagen en toewensen van geluk, hetgeen de mens al sinds jaar en dag nastreeft, wereldwijd tot elkaar brengt en culturele verschillen elimineert. Dit is op verschillende manieren terug te vinden in de gehele bar; met roomdividers waarin verschillende gelukselementen zijn te vinden, de bonsai boom en met de schilderijen wordt er een historisch verhaal verteld.
Men kan neerploffen bij de knisperende haard of plaatsnemen aan de leestafel. Blikvanger in de ruimte is de verlichting boven de bar en de leestafel. In het oog springende lichtontwerpen die de ruimte op een sfeervolle manier complimenteren.

Ook de ‘way finding’ van de acht torens is sterk verbeterd. Elke liftlobby is door middel van grafische lichtbakens en sterk verlichte plafonds goed te vinden en geeft door een groot verschil in lichtintensiteit de nodige belevingsvariatie.

Volgens Coen van Dijck, Managing Director en Partner van D/DOCK, is WTC Schiphol Airport een "internationale meltingpot van business, sociale contacten en een duidelijk aanwezige reizigers spirit”, aldus Van Dijck.

“De dagelijkse drukte in de Fortune Bar laat zien dat deze nieuwe ontmoetingsplek vanaf dag één door de werknemers in WTC Schiphol Airport gewaardeerd wordt. De reacties van onze huurders zijn zeer positief; het is een eyecatcher in het openbare gebied met mooi design. Een prettige omgeving om even in te werken, bij te praten of te ontspannen”, aldus Margot Koeman, Property Manager WTC Management.

Kortom, een design interieur dat voldoet aan de moderne eisen en wensen van de huurders van WTC Schiphol Airport.