Citiez Hotel

People make a city real

16 AUGUSTUS 2016, AMSTERDAM
Amsterdam, 16 juli 2016 - Het ‘short-stay’ hotel Citiez opende haar deuren op 6 juni jl, in de levendige omgeving van Nieuw-West, Amsterdam. Het hotel, gevestigd in het voormalig kantoorgebouw van eigenaar Kroonenberg Groep van ca. 2000 m2 in winkelcentrum Osdorpplein, is door Kroonenberg Groep en Revotels BV herontwikkeld tot een boetiek hotel. D/DOCK is verantwoordelijk voor interieurontwerp, total-engineering & projectmanagement van dit nieuwe Amsterdamse lifestyle hotel.

Bij de formulering van het nieuwe Citiez hotelconcept koos D/DOCK in 2014 voor een nieuwe benadering voor een hotel met relatief kleine kamers waar de gast met een subtiel budget zich prettig voelt in huiselijke sfeer. Het hotel is een verzameling van metropolen, waarin het mogelijk is te overnachten in een van de grote steden die het hotel rijk is. “Functionaliteit, comfort én design combineren in een kleine ruimte was onze grootste uitdaging” aldus Coen van Dijck, Managing Director bij D/DOCK.

Het hotel telt in totaal 71 kamers variërend tussen een ‘Cozy Queen’, ‘Smart Double’, ‘Urban Twin’, ‘City Triple’ en een ‘Family Quad’. Iedere kamer beschikt over een badkamer en een tweepersoons bed, waarbij de luxere kamers zijn uitgerust met een pantry en koffie corner, wat een langdurig verblijf aangenaam maakt. Om de kamers divers te houden, is de wastafel in de ruimte geplaatst. In de kamers is gewerkt met rustige en natuurlijke materialen die tijdloos en ontspannend werken en als basis dienen voor de styling rondom de 71 wereldsteden.

Vanaf het Osdorpplein loopt men zo het allDayCafe binnen, een verlenging van het stadsplein waar gasten inchecken, genieten van een goed ontbijt of relaxen en waar winkelend publiek binnen wandelt voor heerlijke koffie. De ruimte doet denken aan een huiskamer. De lange stenen wand creëert een urban sfeer en is een knipoog naar de historische grachtenpanden in de binnenstad.

Het allDayCafe en de ontbijtruimte zijn gescheiden door een hoge lichte vide waar onder je via de trap of lift de weg vindt naar de kamers. Grafische elementen sieren de wand van de lange gang en verbind zo de kamers met elkaar.

Citiez biedt op een centraal gelegen locatie voor zowel de zakelijke als de leisure gast naast ultieme beleving ook ultieme uitdaging; plezier, inspiratie, passie en betrokkenheid.

“Citiez richt zich op de moderne reiziger die niet zit te wachten op een enorme suite, een prijzige minibar en een lange rij voor de balie; wel op een comfortabel bed, een goede douche, gratis internet en films en alles op een perfecte locatie in een stad waar geen enkele reden te vinden is om op je hotelkamer te blijven hangen”, aldus Jean-Paul de Mol, eigenaar van Citiez.

Fotografie: ANNE NOOR Fotografie